Darmowa dostawa od 250,00 PLN
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Dodaj produkty podając kody

Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki). Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.

Szparagi - w czym mogą Ci pomóc? Korzyści

2023-07-10
Szparagi - w czym mogą Ci pomóc? Korzyści

Wśród ogrodów pełnych soczystych warzyw i owoców, szparagi wyłaniają się jako prawdziwe klejnoty kulinarnego świata. O swojej egzotycznej urodzie świadczy elegancka, długa sylwetka w różnych odcieniach zieleni, która przyciąga wzrok i wabi podniebienie swoim delikatnym, orzechowym smakiem. Jednak szparagi to nie tylko odkrycie smakowe, ale także prawdziwa kopalnia zdrowia i korzyści dla organizmu. 

Jak szparagi wpływają na zdrowie?

Szparagi pochodzą z Włoch i mają ponad 4,5 tys. lat. Ich nazwa wywodzi się od słowa ,,asparagus” czyli ,,młody pęd”. Są nie tylko pysznym warzywem, ale także bogatym źródłem składników odżywczych. Szparagi są niskokaloryczne i zawierają niewielką ilość tłuszczu, co czyni je doskonałym wyborem dla osób dbających o linię. Oprócz tego, szparagi są doskonałym źródłem błonnika, który wspomaga trawienie i utrzymanie prawidłowej pracy jelit. Warzywo to zawiera również kwas foliowy, który jest szczególnie ważny dla kobiet w ciąży, ponieważ przyczynia się do prawidłowego rozwoju płodu. Co jeszcze kryje?

- szparagi są źródłem składników odżywczych - źródło witaminy C, która wzmacnia układ odpornościowy i pomaga zwalczać infekcje, dodatkowo w szparagach znajdziemy witaminę K, witamina A i witaminy z grupy B, a dodatkowo: żelazo, potas, magnez, fosfor, selen i kwas foliowy,

- wpływają na detoksykację i oczyszczanie organizmu - szparagi posiadają naturalne właściwości detoksykacyjne i oczyszczające organizm,  zawierają asparaginę, która ma właściwości moczopędne, co pomaga usuwać szkodliwe substancje z organizmu. Spożywanie szparagów może przyczynić się do utrzymania zdrowych nerek i zapobiegać tworzeniu się kamieni nerkowych,

- mają właściwości przeciwutleniające - szparagi zawierają przeciwutleniacze, które chronią komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników,

- wzmacniają układ odpornościowy - szparagi są dobrym źródłem witaminy C, która wzmacnia układ odpornościowy i pomaga zwalczać infekcje. Regularne spożywanie szparagów może pomóc w zapobieganiu chorobom i utrzymaniu ogólnego zdrowia,

- obniżają poziom cholesterolu,

- zwiększają krzepliwość krwi,

- zapobiegają pękaniu naczyń włosowatych,

Dodatkowo szparagi zapobiegają zatrzymywaniu wody, powstawaniu żylaków, wpływają na dobre samopoczucie, mają właściwości przeciwzapalne i mogą pomóc łagodzić objawy artretyzmu i reumatyzmu.

Szparag wiele twarzy ma

Szparag występuje w kilku odmianach, a każda z nich ma w sobie coś wyjątkowego. Szparagi zielone są najcieńsze ze wszystkich, wyrastają wysoko ponad ziemię stąd ich piękny kolor, mają wyrazisty, lekko orzechowy i mocny smak. Szparagi fioletowe są najgrubszą odmianą, wyrastają jedynie kilka centymetrów nad ziemię i mają podobny smak do zielonych. Tych dwóch odmian nie musisz obierać. Szparagi białe są średniej grubości, mają łagodny smak i rosną pod powierzchnią ziemi - są twarde, dlatego należy je obrać, zanim wrzucisz do dania.

Kiedy szparagi są świeże?

Kupując szparagi w sklepach najłatwiej spojrzeć na ich główkę. Główka szparaga powinna być zamknięta, nieposzarpana, w nienaruszonym stanie, a jej nasada po ściśnięciu powinna puścić sok.

szparagi zielone

Prosty przepis na kiszone szparagi

Składniki:

  • Pęczek szparagów
  • 2 łyżki soli do przetworów
  • Woda
  • Przyprawy (opcjonalnie): koper, czosnek, chrzan, ziele angielskie

Sposób przygotowania:

  1. Dokładnie umyj seler, usuwając wszelkie zanieczyszczenia z końców i łodyg.
  2. Przygotuj czysty słoik.
  3. Wlej wodę, dodaj sól i dokładnie wymieszaj, aż sól się rozpuści. Wrzuć przyprawy jeśli chcesz nadać szparagom dodatkowy smak.
  4. Przygotowane szparagi umieść w słoiku, upewniając się, że są dobrze zanurzone w zalewie i zamknij słoik.
  5. Pozostaw słoik ze szparagami w temperaturze pokojowej na około 2-3 dni, aby rozpoczął się proces fermentacji.
  6. Przenieś słoik do lodówki, żeby zatrzymać proces fermentacji. Pamiętaj, że im dłużej pozostawisz szparagi poza lodówką, tym bardziej będą miały kwasowy smak.
  7. Po kilku dniach w lodówce kiszone szparagi będą gotowe do spożycia. Smacznego! 

Szparagi to wyjątkowe warzywa o wielu korzyściach zdrowotnych. Wystarczy, że dodasz je do swojej diety, a pomogą Ci w odchudzaniu, wzmocnieniu układu odpornościowego, obniżeniu cholesterolu czy oczyszczeniu organizmu. Szparag możesz wrzucić na kanapkę, dodać do sosu, do makaronu czy usmażyć na maśle. Jeśli chcesz spróbować szparagi w innej odsłonie, zamów kiszone szparagi

 

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2023
Zaufane Opinie IdoSell
4.83 / 5.00 5688 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-02-20
Przesyłka przyszła szybciutko (za granicę), wszystkie butelczyny w całości, elegancko i solidnie zapakowane, będę zamawiał w przyszłości
2024-02-19
Proces zamówienia jak i dostawy jak zwykle przebiegł pomyślnie i bez niespodzianek
pixel